İşletme Yönetimi
İşletme ve Yönetimin Temel Kavramları, Amaçları ve Çevre ile İlişkileri: Temel kavramlar, İşletmenin amaçları, Ekonomik yapı içindeki yeri, Yönetici ve girişimci arasındaki fark; İşletmelerin Sınıflandırılması: Büyüklük, Mülkiyet, Hukuki yapı vb. açısından sınıflandırma; İşletmelerin Kuruluş Çalışmaları, Büyüklüğü ve Kapasitesi: Kuruluş aşamaları, Yer seçimi, Büyüklüğünün belirlenmesi, Kapasite; İşletme Fonksiyonları: Yönetim, Organizasyon, Kontrol, Planlama; Organizasyonun İşleyişi: Liderlik ve yönetim, Stratejik yönetim, Değişim, Gruplar, Motivasyon

Araştırma Yöntemleri
Kişiler hangi alanda çalışırlarsa çalışsınlar yapılanların doğru yapılması için gerekli olan bilgi ve becerileri içeren bir derstir. Bilgisayar teknolojisinin de hızla gelişmesiyle birlikte istatistik alanında pek çok program kullanıcının hizmetine sunuldu. Bilgisayar teknolojisinin program haline getiremeyeceği ender konulardan birisi ise araştırma yöntem bilgisi olarak kalmıştır. Araştırma yöntemleri programlanmış, tek düze ve sanılanın aksine pozitivist bir bakış açısı gerektirmez. Araştırma yöntemleri eleştirel ve yaratıcı düşünmeyi becerebilen insan aklına muhtaçtır. Dersin temel amacı “Zihinsel İdman”dır. Araştırmaya giriş, araştırmanın işletmelerdeki önemi, problemin tanımı, veri toplama, hipotez kurma, çeşitli araştırma yöntemleri, değişkenlerin ölçülmesi, örnekleme, araştırma planlaması dersin içeriğini oluşturur.

Finansal Muhasebe
Temel Muhasebe Kavramları / Bilanço Ve Bilançonun Sınıflandırılması / İşlemlerin Muhasebeleştirilmesi / Varlıkların Değerlemesi İle İlgili Sorunlar / Borçların Değerlemesi İle İlgili Sorunlar / Finansal Tablo Bilgilerinin Kullanılması / Sermaye / Nakit Akım Tablosu / Uluslar arası Ve Türkiye Muhasebe Standartları

Finansal Yönetim
Nakit Akım Tablosu / Şirket Değerleme / Sermaye Yapısı Teorileri / Kâr Payı Politikaları / Finansla Kiralama – Leasing / Finansal Piyasalar / Uluslar Arası Finansal Yönetim / Risk Yönetimi Ve Türev Ürünler

Pazarlama Yönetimi
Pazarlamanın Konusu ve Kapsamı / Geniş Anlamda Pazarlama / Pazarlamanın Gelişimi / Temel Pazarlama Kavramları / Tüketici Pazarları / Endüstriyel Pazarlar / Pazar Bölümlendirme / Hedef Pazar Seçimi / Konumlandırma / Pazarlama Kanalları / Uluslararası Pazarlama

Stratejik Yönetim
Bu dersin amacı, dinamik ve hızla değişen bir ortamdaki işletmenin, farklı işlevsel alanlardaki faaliyetlerini bütünleştirme ihtiyacını ve yöntemlerini göstermektir. Üst düzey yönetimin önemli görevlerinden bir kısmını oluşturan örgütsel yenilenme ve büyümenin gerçekleşmesini sağlayan süreçler, gelişme stratejileri ve yapıları, strateji formülasyonu ve uygulamasına ağırlık verilerek ele alınacaktır.

Yönetim ve Organizasyon
 Yönetim Sürecine Giriş / İşletmenin Genel Esasları / Yönetim Düşüncesinin Evrimi / Yönetim Sürecinin Evreleri / İşletmenin Kuruluş Sorunları / İşletmelerde Hukuki Organizasyon / Örgütleme Temel İlkeleri / Organizasyonlarda Yapısal Değişim / Organizasyon Yapısının Şekillendirilmesi /Yönetici Değerleme / Yönetimde Bilgi ve Bilgisayarın Rolü

İnsan Kaynakları Yönetimi
İnsan Kaynakları Yönetiminin Genel Çerçevesi – İnsan Kaynakları Yönetim İşlevleri – Organizasyonlarda İnsan Kaynakları Yönetiminin Genel Çerçevesi ve Uygulamaları – İnsan Kaynakları Planlaması – İnsan Kaynakları Temin ve Seçim Süreci – Çalışanların İş Ortamına Uyumlaştırılması – İnsan Kaynakları Geliştirme – Ücret ve Ödüllendirme Sistemleri – Performans ve Kariyer Yönetimi

Üretim Yönetimi
Üretim planlaması; kapasite planlaması; kalite yönetimi; doğrusal programlama; kestirim ve karar verme kuramları; ileri karar verme kuramları.

Yatırım Analizi ve Portföy Yönetimi
Yatırım türleri, ön fizibilite, pazar analizi (tüketici analizi, rekabet ortamının analizi, talep tahmini), teknik analiz (üretim teknolojisini belirleme, kapasite tayini, kuruluş yeri seçimi, yerleşim düzenlemesi, norm kadro), finansal analiz (sabit sermaye yatırım giderleri, işletme sermayesi, işletim dönemi giderleri), proje değerleme

Yönetim Muhasebesi
 Maliyet Kavramları ve Sınıflandırılması/Maliyet Davranışları/Maliyet- Hacim- Kâr Analizleri/Maliyet Dağıtımı/Faaliyet Tabanlı Maliyetleme/Standart Maliyetleme/Değişken Maliyetleme/Karar Vermeye Yönelik Maliyetler/ Kâr Planlaması, Kontrolü Ve Yönetim Süreci/Kâr Planlaması Ve Kontrolünün Temel İlkeleri/Sermaye Harcamaları Planlaması Ve Kontrolü/Nakit Planlaması Ve Kontrolü/Yönetim Kontrol Raporları/Bütçe Sapma Analizleri/Uygulama

Liderlik Teorileri
Bu derste liderlik ve özellikleri, liderlik teorileri, motivasyon tanım ve süreci, motivasyon teorileri, koçluk uygulamaları, mentorluk ve uygulamaları, grup eğitim teknikleri ve eğitim oturumlarının yönetimi, etkin iletişim yöntemleri, iş ve sorumluluklarını delege edilmesi ve yöntemleri, iş performans problemleri ve motivasyon vaka analizleri, ödüllendirme ve özendirme sistemleri, performans yönetimi uygulamaları incelenecektir.

Toplam Kalite Yönetimi
TKY hizmetten yararlanan kesimin (müşterinin) istek ve ihtiyaçlarını tatmin etmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır. Bu çerçevede, öğrencilerin istek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurularak, takım çalışması halinde, TKY’nin temel prensipleri, hem öğretilmekte hem de sınıf ortamında uygulanmakta ve performans, istatistiki yöntemler yardımıyla değerlendirilmektedir.

Halkla İlişkiler ve İletişim
Bu ders öğrencilerin çağdaş halkla ilişkilerin temellerini öğrenmesini sağlamayı amaçlamaktadır. İşletme yönetiminin halkla ilişkilerdeki önemi, stratejik halkla ilişkiler yönetimi, halkla ilişkiler uzmanlığı, kriz yönetimi ve halkla ilişkiler, problem yönetimi ve halkla ilişkiler, halkla ilişkiler ve problem yönetimi, toplumla iletişim, müşteri ilişkileri, kar amacı gütmeyen organizasyonlar, medya ve halkla ilişkiler gibi konular bu ders kapsamında ele alınacaktır.